O Plebiscycie

Po raz piąty czytelnicy „Krakowskiego Rynku Nieruchomości” mogą wybrać inwestycję, która ich zdaniem zasługuje na miano Inwestycji Przyjaznej Mieszkańcom. Plebiscyt ten jest jedynym konkursem, w którym o zwycięstwie danej inwestycji decydują subiektywne odczucia osób zainteresowanych zakupem nieruchomości, czyli faktycznych klientów firm deweloperskich. Aby ułatwić głosującym podjęcie decyzji, w okresie od lutego do czerwca na łamach dwutygodnika prezentowane są wszystkie realizacje zgłoszone do plebiscytu. Każda inwestycja jest przedstawiana według jednego, konkretnego schematu. Głosować można na kilka sposobów: za pośrednictwem strony internetowej www.plebiscyt.krn.pl, na kuponach drukowanych w „Krakowskim Rynku Nieruchomości” oraz na specjalnych kuponach rozdawanych podczas targów mieszkaniowych.

Istnieje kilka innych konkursów na najlepszą inwestycję, ale oceny zawsze dokonują ludzie z branży, czyli wprost związani z deweloperką, bądź też redakcje pism. Wówczas brane są pod uwagę bardziej lub mniej sformalizowane kryteria, takie jak lokalizacja, cena, jakość, stosunek ceny do jakości, infrastruktura otoczenia i inne tzw. racjonalne czynniki. Nasz plebiscyt ma zgoła odmienne założenie - mówił podczas uroczystego ogłoszenia wyników pierwszej edycji prezes spółki KRN media Krzysztof Janowski. Dla czytelników „Krakowskiego Rynku Nieruchomości” „przyjazność inwestycji” ma dwojakie znaczenie: jednym zależy na jej biznesowym charakterze, innym - na warunkach przyjaznym rodzinom. Wszystkie zgłaszane projekty deweloperskie mają unikalne cechy, które dla każdego mogą stać się tymi najistotniejszymi przy wyborze „Inwestycji Przyjaznej Mieszkańcom".

Każdy głosujący może wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą jest tygodniowy pobyt dla dwóch osób w luksusowym hotelu w Kołobrzegu. Aby zostać uczestnikiem konkursu, wystarczy tylko wymyślić hasło reklamowe dla inwestycji zgłoszonej do plebiscytu.

Termin nadsyłania głosów: 10.06.2018 r.

Rozstrzygnięcie plebiscytu i uroczystość wręczenia statuetki odbędzie się w czerwcu, relacja z tego wydarzenia oraz wyniki plebiscytu zostaną opublikowane w numerze 13/2018 „Krakowskiego Rynku Nieruchomości".

Organizator:Dwutygodnik
Partner:Castorama

statuetka

Poprzednia edycja

IV EDYCJA PLEBISCYTU



zwyciezcy

Uczestnicy Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom



Gala Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom podsumowała głosowanie na projekty mieszkaniowe, które w ocenie czytelników dwutygodnika „Krakowski Rynek Nieruchomości” oraz portalu KRN.pl w największym stopniu spełniają oczekiwania mieszkańców.

22 czerwca w Centrum Witek Home w Modlniczce odbyła się Gala Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom. Wydarzenie stanowiło podsumowanie kilku miesięcy głosowania na projekty mieszkaniowe, które w ocenie czytelników dwutygodnika „Krakowski Rynek Nieruchomości” oraz portalu KRN.pl w największym stopniu spełniają oczekiwania osób kupujących bądź planujących zakup nieruchomości w Krakowie.

Wśród gości znaleźli się m.in. przedstawiciele firm deweloperskich, przedstawiciel partnera plebiscytu, sklepów Castorama - Tomasz Ziętara; laureat konkursu na najlepsze hasło reklamowe promujące wybraną inwestycję mieszkaniową, a także pracownicy Grupy KRN media. Podczas prezentacji poświęconej działaniom promocyjnym towarzyszącym plebiscytowi, prowadzący galę Krzysztof Maksiński podkreślił, że z roku na rok rośnie liczba osób biorących udział w głosowaniu, a przedsięwzięcie zyskuje coraz większy rozgłos i rozpoznawalność - będąc wiarygodnym źródłem informacji o tym, jak poszczególne projekty deweloperskie są odbierane przez potencjalnych nabywców.

Nominacje i nagrody dla krakowskich inwestycji

Od lutego na łamach kolejnych wydań dwutygodnika prezentowane były inwestycje biorące udział w plebiscycie. Opisy wszystkich projektów mieszkaniowych zostały opracowane według jednego schematu - ułatwiając czytelnikom dokonanie oceny i wybór najlepszej, ich zdaniem, propozycji. O statuetkę zwycięzcy i miano „Inwestycji Przyjaznej Mieszkańcom” w 2017 r. walczyło 12 inwestycji:
Prestige City (Techniq)
Teligi 3 (Grupa Buma)
Osiedle Piltza (KG Group)
Art City (Eko-Park)
Osiedle Kwitnących Wiśni (Awim Development)
Zaczarowany Młyn (Dom-Bud M. Szaflarski)
Wielicka Garden (Atal)
Apartamenty Danka (Krak Kolor Deweloper)
Osiedle Lawendowa 3 (Osiedle Lawendowa 3)
Osiedle Dobra Forma (Cracovia Property)
Modern Residence (Excellent Development)
City View Kraków (MWM Investments)
Pierwsze miejsce w IV edycji Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom zajęła inwestycja Wielicka Garden realizowana przez firmę Atal. Kolejne pozycje na podium zajęły odpowiednio: II miejsce - Art City firmy Eko-Park, III miejsce - Osiedle Dobra Forma realizowane przez Cracovia Property.

Osiedle Wielicka Garden

Laureat plebiscytu - Wielicka Garden - to osiedle zlokalizowane na obszarze Podgórza, jednej z najpopularniejszych i najprężniej rozwijających się dzielnic miasta. Osiedle znajduje się przy ul. Wielickiej, skąd można łatwo dojechać do ścisłego centrum, pozostałych części miasta oraz poza jego granice. Kolejnym atutem jest bliskie sąsiedztwo ciekawych terenów rekreacyjnych. Niedaleko osiedla znajduje się Kopiec Kraka, który otaczają malownicze łąki i ścieżki spacerowe. W okolicy można znaleźć również Kamieniołom Liban.

O sukcesie projektu decyduje nie tylko korzystne położenie w pobliżu infrastruktury komunikacyjnej i handlowo-usługowej oraz terenów rekreacyjnych, ale także wysoka jakość realizacji. Inwestycja została zaplanowana jako nowoczesne, dwuetapowe przedsięwzięcie. Dzięki wysokiemu standardowi wykończenia, starannie dopracowanej koncepcji osiedla oraz przemyślanej strategii inwestycyjnej, Wielicka Garden zaoferuje mieszkańcom komfortowe lokale i funkcjonalne przestrzenie wspólne. W ramach I etapu do użytkowania zostaną oddane lokale o zróżnicowanym metrażu: od 28,38 do 93,34 mkw. Oferta sprzedaży obejmuje zarówno popularne kawalerki i lokale 2-pokojowe, jak i większe, 3- oraz 4-pokojowe zaprojektowane z myślą o rodzinach i osobach preferujących przestronne wnętrza. Drugi etap inwestycji zakłada realizację 177 mieszkań o podobnych rozkładach. Powierzchnie oferowanych lokali wynoszą od 28,43 do 94,76 mkw.
Zgodnie z harmonogramem, budowa I etapu inwestycji zakończy się w IV kw. bieżącego roku. Kolejny etap ma zostać oddany do użytkowania w IV kw. 2018 r.

Najlepsze hasło reklamowe

Jak co roku, redakcja dwutygodnika „Krakowski Rynek Nieruchomości” nagrodziła najlepsze hasło reklamowe, wybrane spośród wielu propozycji zgłoszonych przez uczestników konkursu. Nagrodą dla zwycięzcy tradycyjnie jest tygodniowy pobyt w luksusowym hotelu w Kołobrzegu. W tym roku urlop nad morzem spędzi Maciej Wójcik - autor hasła „Zamieszkaj z nami i złap wiatr w żagle", promującego inwestycję Teligi 3, realizowaną przez Grupę Buma.

Chciałbym bardzo podziękować za wybranie mojej propozycji hasła promującego inwestycję przyjazną mieszkańcom 2017. Gratuluję laureatom i uczestnikom plebiscytu pięknych osiedli i budynków, w których niebawem zamieszkają krakowianie. Życzę wszystkim przedstawicielom branży wydawniczej, medialnej, deweloperskiej i handlowej, aby wiatr w żagle ich firm wiał długo, mocno, stabilnie i zawsze we właściwym kierunku, a osobom, które niebawem zamieszkają w pięknych mieszkaniach i apartamentach, wszelkiej pomyślności i zadowolenia z posiadania swojego miejsca w królewskim Grodzie Krakowie - podsumował Maciej Wójcik.

Kolegium redakcyjne przyznało tę nagrodę za inteligentne nawiązanie do logotypu inwestycji i postaci Leonida Teligi, przy ulicy którego realizowana jest inwestycja. Redakcja wyróżniła ponadto dwa hasła. Pierwsze z nich:„Komfort mieszkania podnieśliśmy do rangi sztuki", opisujące projekt Art City - nadesłał Sylwester Winiarski. Drugie wyróżnienie otrzymał Szymon Kościuszko, autor hasła „Danka, brałbym Cię!", nawiązującego do inwestycji Apartamenty Danka. Tym razem komisja konkursowa doceniła odwagę, śmiały koncept i poczucie humoru autora.

Wielicka Garden dołączyła do listy laureatów poszczególnych edycji plebiscytu. Warto przypomnieć, że w poprzednich latach najwięcej głosów otrzymały projekty: Fajny Dom (zwycięzca I edycji) - realizowany przez firmę Mota Engil Real Estate i Estia, Osiedle Lawendowa 3 w Zielonkach (II edycja), zaprojektowane przez firmę Maxus Developer. Ubiegłoroczną „Inwestycją Przyjazną Mieszkańcom” został projekt Bunscha Park, realizowany przez firmę Bunscha Park Sp. z o.o. W 2016 r. pierwszy raz przyznane zostały także miejsca II i III, które zajęły, odpowiednio: Grzegórzki Park (firmy Inter-Bud Developer oraz Wilga Park II (firmy WAKO).

Następna edycja Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom odbędzie się w 2018 r.