O Plebiscycie

Rozstrzygnięcie V edycji Plebiscytu dwutygodnika



Nie sugerując się ocenami ekspertów z branży nieruchomości oraz podziałami na kategorie konkursowe, kupujący mieszkania wybrali osiedle, które ich zdaniem najbardziej zasługuje na miano Inwestycji Przyjaznej Mieszkańcom. Już po raz piąty organizatorzy Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom - redakcja dwutygodnika "Krakowski Rynek Nieruchomości" - zaprosili do głosowania obecnych i przyszłych klientów firm deweloperskich.

Uroczyste rozstrzygnięcie Plebiscytu i wręczenie statuetek zwycięzcom odbyło się 14 czerwca 2018 r., w TAO Restaurant & Club, przy ul. Dolnych Młynów 10. Wśród gości znaleźli się uczestnicy konkursu i przedstawiciele innych firm deweloperskich działających na terenie Małopolski oraz zaproszeni dziennikarze. Jeszcze przed ogłoszeniem wyników Plebiscytu, wysłuchaliśmy prezentacji na temat przebiegu tegorocznej edycji, działań promocyjnych i specyfiki całego przedsięwzięcia, które z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem osób planujących zakup nieruchomości.

Wydarzenie ma przede wszystkim charakter lokalny, dotyczy projektów mieszkaniowych realizowanych w Krakowie i okolicach. W przeciwieństwie do tradycyjnych konkursów branżowych opiera się na subiektywnych opiniach nabywców mieszkań.

Plebiscyt Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom to przede wszystkim zabawa, do której zapraszamy głównie, choć nie tylko, mieszkańców Krakowa i okolic. Jej celem z punktu widzenia dewelopera zgłaszającego inwestycję jest pomysłowe, oryginalne wsparcie promocji i sprzedaży. Dla nas, pracowników dwutygodnika "Krakowski Rynek Nieruchomości", czyli organizatora Plebiscytu, najważniejsze jest dotarcie do jak największej liczby osób, które w najbliższym czasie będą kupować mieszkania. Stąd też promocja Plebiscytu odbywa się m.in. na Giełdach Domów i Mieszkań, podczas których osoby szukające nieruchomości dla siebie i bliskich trafiają na pełną, aktualną ofertę deweloperów. Form promocji towarzyszących Plebiscytowi jest jednak o wiele więcej - dodaje Krzysztof Maksiński, Dyrektor dwutygodnika.

Od lutego br. na łamach kolejnych wydań "Krakowskiego Rynku Nieruchomości" ukazywały się prezentacje inwestycji zgłoszonych do plebiscytu - opracowane według ujednoliconego schematu. Prezentowane inwestycje można było porównać pod kątem m.in. kosztu metra kwadratowego, lokalizacji, standardu wykończenia, koncepcji architektonicznej, dodatkowej infrastruktury społecznej i rekreacyjnej. Jako organizatorzy przewidzieliśmy następujące możliwości głosowania: za pośrednictwem strony internetowej www.plebiscyt.krn.pl, lub wypełniając kupony drukowane w dwutygodniku i rozdawane uczestnikom targów mieszkaniowych w Krakowie.

Po podliczeniu głosów, wyłoniono zwycięzcę oraz zdobywców II i III miejsca.

I miejsce - Osiedle Pasteura (Tętnowski Development)
II miejsce - Zaczarowany Młyn (Dom-Bud M. Szaflarski)
III miejsce - Panorama Prądnik (Nokturn Deweloper)

statuetka


Ogłoszone podczas gali wyniki piątej edycji Plebiscytu pokazały, że dla osób, które podejmują decyzję o zakupie mieszkania, równie ważna jak cena i lokalizacja jest architektura całego budynku czy osiedla oraz wieloletnie doświadczenie dewelopera gwarantujące bezpieczny zakup - mówi Krzysztof Maksiński.

W tegorocznej edycji do udziału zostały nominowane następujące inwestycje: Rezydencja Walenty (APT-DOM), Zaczarowany Młyn (DOM-BUD), Słowiańskie Wzgórze (WAKO), Panorama Prądnik (NOKTURN DEWELOPER), Prądnik Nowy (CPRE), Villa La Scala (METROPOLIS), Osiedle Łokietka (KRAK-ESTATE), Bartla 19 (VILLA BALTICA), Myśliwska Park (OKLAND DEVELOPER), Osiedle Pasteura (TĘTNOWSKI DEVELOPMENT), Kamienica Retmana (SOLART), Apartamenty Wadowicka (ACTIV).

Konkurs na najlepsze hasło reklamowe

Plebiscytowi towarzyszył dodatkowy konkurs dla uczestników głosowania. Jak co roku, redakcja dwutygodnika nagrodziła najlepsze hasło reklamowe, wybrane spośród wielu propozycji. Nagrodą dla zwycięzcy jest pobyt w luksusowym hotelu w Kołobrzegu. W tym roku urlop nad morzem spędzi Andżelika Leciejewska - autorka hasła "Panorama Prądnik - Podłącz się do dobrej energii!", promującego inwestycję Panorama Prądnik. Bardzo lubię podróżować z moją rodziną, ale po takich podróżach dobrze wrócić do swojego ukochanego domu. Wiemy, że wybór miejsca, w którym człowiek będzie mieszkać, jest niezwykle ważny, a zarazem trudny. Dokonując tego wyboru, kierujemy się dobrą energią, którą się wyczuwa intuicyjnie. Osiedle Panorama Prądnik to z pewnością miejsce, gdzie przepływa dobra energia, miejsce z widokiem na... dobrą przyszłość. Gdzie człowiek, który tu zamieszka, będzie czuł się szczęśliwy. Stąd hasło, które od razu przyszło mi do głowy: "Panorama Prądnik - Podłącz się do dobrej energii!". Tego życzę wszystkim mieszkańcom osiedla Panorama Prądnik i jeszcze raz pięknie dziękuję za nagrodę - podsumowuje Andżelika Leciejewska, autorka nagrodzonego hasła reklamowego. Dla przypomnienia, w ubiegłym roku zwycięskim hasłem reklamowym zostało "Zamieszkaj z nami i złap wiatr w żagle", czyli pomysłowe nawiązanie do logotypu inwestycji Teligi 3, prowadzonej przez Grupę Buma.

statuetka


Listę zdobywców tytułu "Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom" w przeprowadzonych do tej pory edycjach Plebiscytu otwiera projekt Fajny Dom przygotowany przez firmę Mota Engil Real Estate i Estia. W kolejnej odsłonie konkursu czytelnicy nagrodzili firmę Maxus Developer za Osiedle Lawendowa 3 w Zielonkach. Podczas trzeciej edycji Plebiscytu głosujący wybrali aż trzy przyjazne inwestycje. Najważniejszą statuetkę przyznano firmie Bunscha Park Sp. z o.o., realizującej osiedle Bunscha Park. Drugie i trzecie miejsce zajęły inwestycje, odpowiednio: Grzegórzki Park (inwestor: Inter-Bud Developer) oraz Wilga Park II (inwestor: WAKO). Inwestycją Przyjazną Mieszkańcom roku 2017 została Wielicka Garden, realizowana przez Atal (miejsce II przypadło firmie Eko-Park za projekt Art City, trzecią nagrodę przyznano Osiedlu Dobra Forma firmy Cracovia Property). Partnerem Plebiscytu Inwestycja Przyjazna Mieszkańcom jest Love Kraków.

Joanna Kus
Organizator:Dwutygodnik
Partner:LoveKraków